Hastalıkları meyve ile tedavi edin
Taze meyve-sebze suyu terapisi ile mesane kanserini yenen Jay Kordich adlı hastanın hazırladığı “Meyve ve Sebzelerin Gizli Güçleri” adlı kitapta hastalıklara yönelik meyve - sebze terapileri anlatılıyor. Kitapta yer alan bilgilere göre meyve ve sebzelerin faydaları şu şekilde sıralanıyor:
Dengeli beslendiğinizi test edin
Dengeli beslendiğinizden emin misiniz? Peki ya kilonuzu koruduğunuzdan? Küçük bir testle kendinizi sınayın. Her doğru yanıt için kendinize bir puan verin. Ne kadar doğru yanıt verirseniz, bir yıl sonraki vücut imajınız o kadar tatmin edici olacaktır.
Uzun boylu bebek için bol bol balık yiyin
Hamileliğin son aylarında anneleri bol bol balık tüketen bebekler, diğerlerinden daha iyi gelişiyor. Bilim adamlarının yaptığı bir araştırma, balığın ceninin büyümesini sağladığını gösterdi… Araştırma ekibi, balığın içindeki Omega 3 yağ asitlerinin kanı daha akışkan hale getirdiğini, rahimdeki kan dolaşımının böylece hızlandığını, bunun da bebeklerin gelişmesine olumlu katkı yaptığını söylüyor.
Light gıdalar formda tutar mı?
Son araştırmalar, bir cips paketini açıp tamamını yediğinizde olacaklar hakkındaki şüphenizi doğruladı. İnsanlar düşük yağ oranına sahip yiyeceklerden ne kadar yemeleri gerektiğini tam olarak hesaplayamıyor, sonucunda da tam yağlı bir besinden alacakları kaloriden yüzde 50 daha fazla kalori alıyorlar.
Astım ilacı kullananlar kahveden uzak durmalı
Her ilaç, her besinle birlikte kullanılır mı? Ya da hangi ilaçları içerken yediklerimize dikkat etmeliyiz? Dikkat! Bazı ilaçlar, kimi meyvelerle tepkimeye girerek insanı zehirleyebiliyor! ABD’de yayınlanan Toksikoloji Araştırmaları Dergisi’ne göre astım ilaçları kullananların kahve içmesi; tansiyon ilacı alanların muz yemesi tehlikeli olabilir.
Fastfood alışkanlıklarınızı değiştirin
Sağlık Bakanlığı gençlere, “Hamburger yanında salata, ayran veya meyve suyu tercih edin” önerisinde bulundu. Besleyici değeri düşük, yüksek enerjili, fazla yağlı ve tuzlu yiyecekler yerine, evde hazırlanan çiğ sebze, salata, yoğurt, sütlü tatlıların tercih edilmesi gerektiğini kaydeden Bakanlık, “Fastfood restoranlara arada bir gidilecekse, hamburger yanında salata, ayran veya meyve suyu tercih edin” önerisinde bulundu.
Yaşlanmaya karşı alabileceğiniz önlemler
D vitamini güneş ışını vitamini olarak bilinir, çünkü güneşin ultraviyole B ışınları, cilt yağını bu vitamini üretmesi için tetikler. D vitamini, güçlü kemikler yaratmak için kalsiyum ve fosforla birlikte çalışır. D vitamini eksikliği riski, yaşla birlikte artar. En iyi D vitamini kaynakları, takviye edilmiş düşük yağlı ya da yağsız süt ürünleri ve sardalye, uskumru, somon, ton gibi yağlı balıklardır. Azalan aktivite ve daha az güneşlenme, kemik kaybı ile sonuçlanır.
Gilaburu romatizma ve tansiyona iyi geliyor
İç Anadolu Bölgesi’nde yetişen “gilaburu” nun doğal bir ilaç olduğunu söyleyen Kayseri Erciyes Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet Aksoy, bitki ile ilgili şu bilgileri verdi: “Gilaburu, astım, romatizma, yüksek tansiyon, bazı kalp rahatsızlıkları, kabakulak, kramp, uyku bozuklukları, sinir hastalıkları, doğum sonrası sancılara çok yararlı.”
Meyve kafeinin etkisini azaltıp dinç tutuyor
Bol bol meyve tüketmek, aldığınız kafeinin etkisini azaltarak vücudunuzun uzun süreli dinç kalmasına yardımcı oluyor. Akşam yemeğinden sonra bir fincan kahve içebilirsiniz… Ancak, kafein etkisini azaltmak için bol bol meyve yiyin.
Balık depresyon riskini azaltıyor
Balık yağındaki Omega 3 yağ asitleri, kalp damar hastalıklarının yanı sıra antidepresan görevi yaparak depresyonu azaltıyor, dolayısıyla da intihar riskini azaltıyor. Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Sürmene Deniz Bilimleri Fakültesi Balıkçılık Teknolojisi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Sevim Köse, balık ve diğer su ürünlerinin içerdiği protein, yağ ve vitaminlerin, niteliği bakımından insan beslenmesinde önemli bir besin kaynağı olduğunu söylüyor.


